Jo, soc el teu robot

 COM HA ANAT AQUESTES PRIMERES CLASSES DE TECNO?


En aquestes primeres classes el Cesc ens va sorprendre dividint-nos en dos la classe i a una meitat de la classe i va dir: "avui començarem a fer un robot", tots nosaltres ens vam il·lusionar, fins que el Cesc ens va explicar com ho havíem de fer... Havíem de construir-ho tot amb grups de tres i amb legos!!!



El meu grup va ser: Pau, Georgina i jo. I com sempre, vam començar mans a l'obra...
Alguns d'aquells dies, el Cesc va faltar a classe perquè s'havia quedat adormit... No és broma, es va posar malalt per la covid, però afortunadament per a tots, la majoria dels robots quan el Cesc va tornar de la seva pauta, ja ho teníem acabat (quasi tots).



Quan el Cesc es va assegurar que tots els grups ho tinguem acabat, ens va tornar a sorprendre i a tornar-nos boixos quan va dir: "Bé, ara a fer moure el robot!"
Al principi no teníem ni idea de res, però el Cesc ens va ensenyar un programa en el qual amb un motor que havíem construït en el robot ho podíem controlar i en va dir que competiríem entre nosaltres (entre els grups) i ja des d'aquell dia ningú era amic de ningú... És broma, però sí que ens ho tomàvem bastant seriosament...
En aquestes mini competicions, utilitzàvem més "peces extres" amb el robot per poder fer uns moviments específics, per exemple: Els ulls, ultrasons:

Que l'utilitzàvem per a la funció de parar o altres accions al robot a l'hora de trobar-se amb un obstacle d'una distàsia aleatòria o la que tu diguessis.
També teníem el sensor tàctil:

Que l'utilitzàvem per a la funció que quan un obstacle/objecte interactua amb aquest mini sensor o botó que té, el robot reaccionava parar-se o marxa darrere.
I finalment, vam posar el "sensor de color" el qual detectava colors segons el que tu vulguis i feia accions mediant el color que hagis escollit i accions que també tu hagis escollit:

I finalment, el Cesc ens va posar a prova amb el tema del programa per interactuar amb el robot i vam fer una mena d'exercicis el qual cada vegada eren més difícils o amb diferents formes i utilitzàvem com a personatge a la Frozen.


VIDEOS:


Video del sensor ultrasons:

Video del sensor de color:



El video del sensor tàctil no ho he fet per falta de temps a l'aula.


Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Energia eòlica ( molins de vent )

La despedida al Cesc