La volta al món en 8 hores

       ¿Que he après?

Hi han moltes coses que he après durant les clases del Cesc, hem viatjat molt. I a cada lloc que viatjem, he après cosas bastants diferents, que la veritat m'han interesat molt...

En un viatge que vam fer que va ser desde Londres asta Suez, vaig aprendre sobre las glaseres, un exemple d'aquelles glaseres, es Madaleta i Aneto. També en aquest viatge he aprengut molt sobre Otzï (l'home de gel), els van trobar dos alphinistes alemanys, ¡i va morir a lany 3255 a.C.! Aquesta curiositat m'avia impresionat un munt.

També he après sobre falles al viatge de Suez asta Bombai, Per exemple la falla de San Andrés, (Que personalment es super gran). I també he aprengut sobre la falla del continent Africa, que s'anomena la gran Vall de Rift.

De Bombai a Calcuta vam aprendre sobre la Mar d'Aral i la seva història... (Es va secar per la activitat del home cultivant cotó), una pena.

Hi va haver un riera que va ser tant tant gran que va crear una especie de pasadís molt gran, i que actualment a Tarragona s'anomena la Rambla, vaig aprendre aixó al viatge desde Calcuta asta Hong Kong.

Hi han 4 viatges que també hem visitat molt guais, que són...

Yokohama.-    En aquesta ciutat vam posar molt de interès per la lluna, hi havien coses molt xules, com buscar quina fase de la lluna era el dia del teu cumpleanys... La curiositat de quant tarda la lluna en donar la volta a la Terra i també a si mateixa, hem va semblar vastant interesant... (Dura aproximadament 28 dies en donar la volta a si mateixa i també a la Terra).

SanFrancisco.-    Aquí vaig aprendre sobre els mapas topogràfics, els mapas topografics, son alçades d'un tereny plà. Crec que hi ha un conjunt de líneas, i aquestas líneas d'un mapa topogràfic s'anomenan meridians. En un mapa topogràfic, s'junten molts punts que formen una línea, (el meridià), i aquestes líneas es troben a la mateixa alçària.

Nova York.-    Mai m'ha entusiasmat molt ni tampoc interesat, saber les hores de cada país o ciutat... Però, a Nova York ho vaig aprendre, i tampoc està malament, de fet, es agradable de saber com es fà, i ser concient de que em serviria fer-ho. Segons jo, es fa de la seguent manera. Busques el païs que tu vulguis, i depend on estigui aquell païs sumes o restes. (Per fer-ho tens que pasar d'un païs a un altre, no només viatges a un païs directament...  Pases a un altre païs). 

(Si es per la dreta tens que sumar, i si està a la esquerra tens que restar).




                       ¿Com ho he après?                                               

He après bastant sobre aquest tema escoltant a clase amb el Cesc, com per exemple...

- El home de gel "Otzï". Ell tenia molts tatuatges i ¡té, una flecha a l'esquena!, Ho he après per els traballs que enviava el Cesc per mijorar l'ortografía i per aprendre una mica més sobre l'home de gel, (Otzï).

- Hi va haber un traball que parlabem de casi tot el tema i també estaba relacionat amb "Que he après, com ho he après i com m'ha evaluat", (En aquell traball, jo vaig aprendre pensant, molt més que a clase intentant memoritza-ho de memória).

També amb només escoltar a classe ja saps la majoria de les coses i si estudies una mica ja es més que suficient.






¿Com m'han evaluat?


Personalment crec que m'han evaluat molt bé. Perque les notes dels treballs, no només conta dir lo que sàpigues, també conta molt les faltes d'ortografía, (i aixó abegades jo no era molt concient), passa per exemple si vas molt ràpid.

Conta també la forma en que ho expliques, perque alomillor saps una resposta però no saps descriure-la i pot perjudicar bastant a la nota.

Però aquests treballs m'han agradat bastant i també he après molt.



Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Energia eòlica ( molins de vent )

La despedida al Cesc